Step behind it! - chapter 1

Hejsan, du heter nu Mikaela Valentine och är 15 år gammal.. Du bor i London med din adoptivfamilj.. Din "mamma" Marieh Valentine, din "pappa" Pelle Valentine och dina fem adoptivsyskon Wigge, 7 år, Cornelia, 11 år , Maximilian, 4 år, Axelia, 14 år och Zandrina, 17 år. Din bästis Saffron är 15 och går i din klass och Calle är 16 och du misstänker att han gillar dej på ett annat sätt än innan..
- Mickis, är du vaken? Hallå, Mickis vad tänker du på egentligen? frågade Saffron
- Asså sorry.. Jag vet inte, jag har varit så trött på sistone! Det är Wigge, han har hållit på att vakna nu på nätterna och Zaffie har blivit helt jävla... sa jag och suckade
- Oh.. Okej, men du? Du, jag och kanske mina föräldrar kan väl åka på semester på sommarlovet? Om det är okej för Marieh och Pelle..
- Du, det vore.. Skööönt, förresten så liksom.. började jag men böjde mej fram och viskade i hennes öra. Liksom känner jag mej inte så bekväm med Calle längre, han verkar.. Gilla gilla mej nu.. Det är weird!
- Jag fattar.. Men om jag ringer mamma och pappa efter du ringt Marieh och Pelle så jaa..
- Visst! Bara jag kommer härifrån ett tag.. sa jag och tog upp min mobil, en lila och guldig blackberry..

Jag ringde till mamma, eller ja.. Marieh men jag kallar henne för mamma och samma med Pelleh, han är ju min "pappa"..

- Hej sötnos..
- Hej mamma! sa jag. Jo, asså jag undrar om jag får typ åka iväg med Saffron och hennes familj? På semester?
- Jo, det går väl bra.. Hur länge då? frågade hon och jag frågade Saffron som svarade med "hela sommarlovet"
- Eh, hela sommarlovet.. sa jag långsamt
- Det skulle nog, vara skönt för både dej och oss.. Zaffie har ju börjat du vet och Wigge vaknar ju hela tiden.. Men det är okej för oss om det är okej för Saffrons föräldrar! sa hon
- Tack mamma.. Jag älskar dej, hejdå..
- Hejdå sötnos.. sa hon och la på

- Jag fick! Asså, om det var okej för dina föräldrar sa jag och Saffron tog snabbt upp sin Iphone och ringde sina föräldrar som sa att det var okej.. Det var ju avslutning imorgon så ja, det var bara att åka hem från gallerian och packade två väskor fulla med kläder och skor och sedan så åkte vi hem till Saffron..

Nästa dag, på flygplatsen med Saffron och hennes familj..

*Flyget till Atlanta, USA släpper nu in passagerare.. Jag repeterar.. Flyget till Atlanta, USA släpper nu in passagerare!* 

Vi sprang iväg för att vi bara ville hoppa på planet och ville komma bort från London, detta regniga väder.. Nu ska det bli så jävla KUL!!
Liten snabb början.. Jag Denice tyckte faktiskt att vi skulle göra en ny ändå, fast vi är dock inte säkra på om det blir med Justin eller inte?
Vi vill ha MINST 5 kommentarer för att ni ska få chapter 2!
Vad tycker ni?
Puss Denice och Angelica

Kommentarer
Postat av: Madde

Meer!

2011-03-11 @ 16:57:34
Postat av: micks

meeer men jag vill ha med justin det skulle vara kul

2011-03-12 @ 00:11:59
Postat av: Bella

mer !! :)

2011-03-13 @ 12:33:27
URL: http://bellorna.blogg.se/
Postat av: Anonym

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmera !

va inte så sega :d

2011-03-13 @ 13:41:50
URL: http://mylifeasmikki.blogg.se/
Postat av: emma

meeeeeeer!!! <333

2011-03-13 @ 18:34:38

Tell us something ;)

Ditt namn?
Stammis?

E-postadress: (visas bara för Denice & Angelica)

Blogg / URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0